Hallo Monique,
Om een klacht in te dienen bij Kifid en/of de AFM is het nodig om eerst een klacht in te dienen bij DSB en tevens DSB verantwoordelijk te houden voor de geleden schade.
Met DSB bedoel ik niet alleen DSB maar ook de DSB dochter(s) die hierbij betrokken zijn zoals bv. Becam, Frisia, Lenen.nl en Postkrediet.
Als het antwoord uitblijft of niet voldoende is dan kan de klacht ingediend worden bij het Kifid en/of de AFM.
Daarnaast blijft natuurlijk het probleem van de vele lopende contracten en polissen.
Om hier van af te komen is het belangrijk een goed financieel adviseur te raadplegen om alle contracten af te kopen c.q. over te sluiten bij een betrouwbare bank of financiële dienstverlener.
Op bv.
www.hypotheekproblemen.net is hierover veel te vinden.
Veel DSB gedupeerden zijn al door deze organisatie geholpen.
Een advocaat die dit soort contracten juridisch kan bekijken is:
Van Diepen van der Kroef Advocaten in Hoorn
Mr. Bonefaas M,
m.bonefaas@vandiepen.com
www.vandiepen.com
Meijer Advocaten in Haarlem (aangepast tarief)
Mr. Meijer M.J., 023-5347156
meijer@meijeradvocaten.nl
www.meijeradvocaten.nl
Vaessen en van Kempen Advocaten in Cuijk
Mr. E. Hattink , 0485-315393
e.hattink@advocatencuijk.nl
www.advocatencuijk.nl
Wat het bij DSB moeilijk maakt is de grote variëteit aan contracten zoals koopsompolissen, kredieten, hypotheken, aandelenlease contracten, overlijdensrisicoverzekering en arbeidsongeschiktheidsverzekering die DSB heeft geprobeerd te slijten.
Alle variaties zijn mogelijk en dat vraagt per DSB gedupeerde vaak weer voor een andere aanpak of advocaat.
Informatie inwinnen bij diverse advocaten is belangrijk en de keuze of je via een rechtszaak je gelijk wilt halen of via het Kifid en informatie inwinnen bij diverse financieel adviseurs om zo een goede keuze te maken.
Het is een complexe materie waarin je dus 2 soorten hulp nodig hebt, die van een financieel adviseur en van een juridisch adviseur.
Groeten,
Piet